Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De verrassing die Ferrari naar Genève meebrengt, heet 488 Pista. De Italiaan mikt vooral op circuit, maar is ook toegelaten op de openbare weg.
De 488 Pista past in het rijtje van iconische modellen als de 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia en 458 Speciale. Ferrari past het traditionele recept toe voor deze speciale V8-modellen: een lager gewicht, meer vermogen, aangepaste aerodynamica en een beter wegcontact.
Dat resulteert in de krachtigste Ferrari-V8 uit de geschiedenis: 720 pk! Maar liefst 50 pk meer dan in de 488 GTB. Het koppel van de V8 biturbo bedraagt 770 Nm. Tegelijk profiteert de Pista van een koolstofvezelkuur die 90 pk bespaart en amper 1.280 kilogram overhoudt.
Zijn indrukwekkende verhouding gewicht/vermogen resulteert volgens Ferrari in een klassieke sprintoefening naar 100 km/u die in slechts 2,85 seconden wordt afgelegd. Doorrazen doet hij tot meer dan 340 km/u, maar niet na eerst nauwelijks 7,6 seconden nodig gehad te hebben om 200 km/u te overschrijden. De motorklank werd volgens Ferrari ook expressiever, “uniek, onvergelijkbaar, resoluut sportief en een speciale versie waardig”.
De 488 Pista krijgt een nieuwe voorkant die “S-Duct” heet en door de Formule 1 geïnspireerd is, en aangepaste aerodynamica voor intensief circuitgebruik. De Ferrari zou bijvoorbeeld 20% meer neerwaartse druk genereren dan de 488 GTB. Hij krijgt ten slotte ook speciale Michelin-banden, die 20-duimers uit koolstofvezel omgorden.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.