Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
In 1952 won Mercedes de Carrera Panamericana met een W194 “300 SL”. Hoe verrassend ook, de constructeur wilde deze racewagen nooit in productie brengen. Max Hoffman, de Amerikaanse importeur van Europese merken, lag aan de basis van dit initiatief. Hij was zodanig zeker van zijn stuk dat hij een bestelbon ondertekende voor… 1.000 auto’s!
In 1954 waren carburatoren nog een lang leven beschoren. Sommige constructeurs ruilden dit systeem pas in 1990 in. Mercedes was dus een echte voorloper met directe benzine-injectie in de motor. Voor die tijd: pure sciencefiction.
Hoewel de vlinderdeuren grotendeels bijdroegen aan de legende van dit model, hebben ze hun bestaan te danken aan een technische beperking. Het buizenchassis zorgde voor uit de kluiten gewassen deurdrempels. De enige manier om de instap te vergemakkelijken, was dit ingenieuze en spectaculaire systeem. Maar de instap was nooit echt gemakkelijk…
De 300 SL werd vooral in de Verenigde Staten verkocht (zowat 80% van de productie) en was het liefst gezien als cabriolet. De 300 SL was namelijk delicaat om snel te rijden en zijn interieur warmde snel op bij gebrek aan neerlaatbare vensters. Daardoor was hij geslaagder als cabriolet, omdat die deze gebreken verhielp. Hij werd dus vooral in deze koetswerkvorm geproduceerd.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.