Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
In de jaren ’50 en ’60 koos Ferrari vaak voor Brussel om nieuwe modellen te onthullen. De grote koopkracht van de Belgen en de goede verhouding die Jacques Swaters van raceteam Francorchamps onderhield met Enzo Ferrari hadden daar veel mee te maken. De 212, de opvolger van de 166 en de 195, werd in 1951 in avant-première voorgesteld in Brussel. Deze racewagen met zijn heel scherpe V12 bedekte zijn wilde techniek met de allermooiste koetswerken.
Is dit de meest sexy Volvo ooit? Het is in elk geval de coolste, want hij was de officiële auto van de “Saint”, een tv-reeks uit de jaren ’60 met Roger Moore als hoofdrolspeler. Die laatste was trouwens verzot op de auto en kocht een exemplaar voor persoonlijk gebruik.
De tweede 2+2-Ferrari uit de geschiedenis, het eerste model waarvan meer dan 1.000 exemplaren zijn verkocht en de persoonlijke auto van Enzo Ferrari: de 330 GT 2+2 is een heel belangrijk model voor het merk. Il Commendatore gaf namelijk de voorkeur aan 2+2’s boven zijn tweezits Berlinetta’s, die hij te weinig praktisch vond voor gebruik op de weg. De 330 GT 2+2 met zijn vier schijfremmen en zijn 300 pk sterke V12 is een GT die ook vandaag nog verrassend gemakkelijk dagelijks bruikbaar is.
De Espada werd in 1968 in wereldpremière op het salon van Genève onthuld, maar de meer begeerlijke Serie II werd in Brussel voorgesteld. De “Italiaanse Rolls-Royce”, zoals Ferruccio Lamborghini hem omschreef, zette met zijn facelift namelijk een aantal jeugdzondes recht. De essentie bleef echter gevrijwaard: een adembenemende lijn van Gandini, een interieur met plaats voor vier volwassenen en een tot 350 pk opgevoerde V12.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...