Fisker
Fisker wil een impact maken met zijn elektrische SUV Ocean. De ‘Extreme’-versie krijgt een WLTP-autonomie van 707 km, “de grootste actieradius van alle batterij-elektrische SUV’s in Europa”.
Tesla heeft zijn productiesnelheid redelijk goed gestroomlijnd. Wanneer je de voorbije jaren een Model S bestelde, had je die doorgaans binnen de 3 maand of zelfs sneller. Maar sinds oktober van dit jaar krijg je bij bestelling van een Model S op de website van Tesla als geschat moment van levering onveranderlijk “maart 2021” te zien. Wie toch vandaag nog een Model S wil, wordt naar de stockpagina van Tesla verwezen.
De voorbije 2 jaar heeft Tesla de prijs van zijn Model S bijna elk trimester wat laten zakken. Eind november echter keerde de trend om en ging de prijs van de elektrische berline plots weer met 5.000 euro omhoog – terwijl de leveringstermijn nog steeds maart 2021 is. Dat zou kunnen wijzen op nieuwe technologie die eraan zit te komen waarvan de ontwikkelingskost mee in de tarieven wordt verrekend.
Eind september organiseerde Tesla zijn Battery Day, een evenement waar verschillende nieuwe batterijtypes werden voorgesteld voor de toekomst van het merk. Ook de bestaande batterijcellen in de Model 3 en Model Y ondergingen recent een reeks aanpassingen waardoor ze krachtiger zijn geworden. Het wordt dus stilaan tijd dat de Model S, toch nog steeds de vaandeldrager van het merk, recht krijgt op verbeterde accutechnologie.
Ook de rest van de Model S is niet meer okselfris. Hij kwam op de markt in 2012 en onderging zijn laatste visuele update in 2016. Technisch gezien is het model wel blijven evolueren, met onder meer in 2018 nog een nieuwe elektromotor op de vooras en nieuwe, in eigen huis ontwikkelde adaptieve schokdempers, maar uiterlijk krijgt hij het moeilijk om zijn leeftijd weg te steken.
Fisker wil een impact maken met zijn elektrische SUV Ocean. De ‘Extreme’-versie krijgt een WLTP-autonomie van 707 km, “de grootste actieradius van alle batterij-elektrische SUV’s in Europa”.
De 7 Reeks verscheen in 1977 voor het eerst op het podium als vlaggenschip van BMW en raakte al snel bekend voor zijn comfort en sportiviteit. Maar het hoogtepunt kwam pas in 1994 met generatie E38, die door heel wat liefhebbers als de beste van zijn soort wordt beschouwd!
De eerste plug-inhybride van Lamborghini behoudt zijn atmosferische V12, maar krijgt daarbovenop 3 elektromotoren om binnen de 2,5 seconden naar 100 km/u te stuiven!
De Kia EV9 zal in 3 versies worden aangeboden, met een batterijcapaciteit tot 99,8 kWh en een maximaal vermogen van 283 kW (385 pk) en 700 Nm, waarmee de 100 km/u wordt bereikt in amper 5,3 seconden!