Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Een GTI uit de jaren 90? Dan denk je meteen aan de VW Golf GTI, Renault Clio Williams, Honda Civic VTEC of Peugeot 205 GTI. Maar naast die klassiekers zijn er nog andere modellen waar je op youngtimerrally’s mee opvalt.
Deze auto verdient je aandacht. Niet alleen omdat hij praktisch en ruim is, maar omdat hij dynamisch ook perfect zijn logo waard is: het chassis is perfect afgesteld en de motor produceert meer dan 160 pk.
2. Ford Escort RS 2000 (Mk V)
De Cosworth is uiteraard de versie voor de fans. Maar die is onbetaalbaar. Voor een redelijker budget is er deze RS 2000, een relatief zeldzame Escort die 150 pk naar de voorwielen stuurt…
Na de Turbo-modellen uit de jaren 80 schakelde Renault geleidelijk over op atmosferische blokken, zoals deze 19 met 16 kleppen. De motor mist wat pit onderin de toeren, maar daarna klinkt hij duidelijk en overtuigt hij met zijn 137 pk.
De betrouwbaarheid blijft bedenkelijk, en zijn elektronica zal je af en toe kopzorgen baren. Dan is er de rijpositie die niet voor iedereen geschikt is, en de weinig aangename versnellingsbak. Maar wat een motor! De viercilinder boxer klinkt rauw en heeft 137 overtuigende paarden. Deze Alfa is er trouwens ook met vierwielaandrijving.
In de jaren 90 had BMW nog tradities die vandaag verdwijnen: achterwielaandrijving met een atmosferische zescilinder onder de kap. Met 163 pk en een geweldige klank heeft deze 323ti Compact heel wat troeven achter de hand. Het chassis is wel weggelegd voor rodeoliefhebbers…
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...