Ford
Onderzoekers van het merk denken aan concepten om de veiligheid te verbeteren en zelfs leveringen onderweg mogelijk te maken!
Op het Autosalon van Brussel kreeg VROOM.be de kans om een gesprek te hebben met de algemeen directrice van het merk met de leeuw als logo, om zo meer te weten te komen over Peugeot, Stellantis en hun toekomst.
Linda Jackson: Ik ben zeer enthousiast! Het is aangenaam om terug te zijn in België waar heel wat autobouwers mooie producten tonen op uitstekende standen. En het is een verkoopsalon, dus het wordt interessant om te zien hoeveel mensen er zullen komen. Het is ook interessant om opnieuw mensen te kunnen ontmoeten en de auto’s in het echt te zien.
![]() | ![]() |
Linda Jackson: Peugeot doet het goed. De 208 is de best verkochte auto in Europa en de populairste elektrische auto in zijn segment. Dat is belangrijk voor ons omdat vanaf dit jaar alle Peugeot-modellen een geëlektrificeerde versie zullen krijgen en we in de komende twee jaar vijf nieuwe 100% elektrische auto's zullen lanceren. Dat betekent ook dat tegen 2025 al onze modellen over een volledig elektrische variant zullen beschikken. En niet te vergeten: vorige week was ik in Las Vegas om een nieuwe concept car voor te stellen.
Linda Jackson: Neen. Deze voorstelling staat los van een terugkeer naar de Amerikaanse markt. Ik wilde de Inception Concept op de CES onthullen omdat hij meer is dan zomaar een concept car. Het doel was eerder om de toekomstige technologieën te tonen die we gaan uitrollen. De Inception Concept is geen Powerpoint presentatie, je zal een aantal van deze technologieën terugvinden in onze toekomstige modellen vanaf 2026, waaronder het fameuze 'Hypersquare'.
![]() | ![]() |
Linda Jackson: Ik denk niet dat dat belangrijk is op mijn niveau. Je moet geloofwaardig zijn en je rol kunnen spelen. Anderzijds zijn er nu veel meer vrouwen in de sector dan toen ik 30 jaar geleden begon. Maar er zijn er nog meer nodig, want bij Peugeot bijvoorbeeld is 50% van de klanten een vrouw. En uit een recent onderzoek in het Verenigd Koninkrijk bleek dat 95% van de beslissing om een auto te kopen door de partner beïnvloed wordt, dus waarom zouden we niet meer vrouwen in de sector willen? Maar dat betekent niet dat we auto's voor vrouwen willen maken. Waarom zouden we ook? We zijn allemaal gelijk: we willen een mooie auto die aangenaam rijdt, en als je een Peugeot koopt, wil je plezier voelen. Man of vrouw, er is geen enkel verschil.
Linda Jackson: Een uitdaging! Hij is rechtvaardig, maar hij eist resultaten. Zo redde hij PSA van het faillissement en staat hij nu aan het hoofd van de Stellantis-groep. Hij is waarschijnlijk één van de beste bazen waarvoor ik ooit heb gewerkt, omdat hij de sector ongelooflijk goed kent. Ik heb met hem een aantal dealers bezocht en hij kan als ingenieur van opleiding zowel met een monteur praten, als met een verkoper. En dat doet hij tot in de kleinste details. Hij heeft echt veel ervaring op alle vlakken.
Ben jij op zoek naar een Peugeot? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Peugeot-zoekertjes nu hier:
Onderzoekers van het merk denken aan concepten om de veiligheid te verbeteren en zelfs leveringen onderweg mogelijk te maken!
Genoeg om een paar plaatsen te klimmen in de lijst van snelste breaks...
Hij zal gebruikt worden bij een expeditie van de Noord- naar de Zuidpool
Nu Porsche zijn 75ste verjaardag viert, besloot het merk om een nieuw leven te geven aan de 959 die in 1986 na 14.000 km tweede finishte in de Parijs-Dakar-rally.