Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Eerst was er de Kever. Daarna de Golf. Volgens zijn bedenkers betekent de ID.3 de derde revolutie voor de “auto van het volk”.
Om elektromobiliteit “voor zoveel mogelijk mensen” toegankelijk te maken heeft Volkswagen beslist om de instapversie van zijn ID.3 aan te bieden voor minder dan 30.000 euro. Op die variant is het wel nog even wachten, want eerst komt de First Edition op de markt voor 40.000 euro.
De luchtweerstandscoëfficiënt van de ID.3. De Duitse ingenieurs konden de berline dankzij de afwezigheid van een motor in de neus een zo goed mogelijke stroomlijn geven.
Onder de vloer kan de ID.3 worden besteld met één van drie verschillende batterijen. De basisversie is al goed voor 45 kWh en belooft daarmee een rijbereik van 330 kilometer. De middelste batterij van 58 kWh brengt hem 450 kilometer ver terwijl de topversie van 77 kWh 550 kilometer aankondigt.
Het interieur van de ID.3 pakt uit met een heel zuiver getekend dashboard. De bestuurder krijgt alle informatie via twee schermen: het eerste is er voor alles wat met het rijden te maken heeft, het tweede is voor het infotainment.
De batterij van de nieuwe ID.3 wordt gedekt door een garantie van 8 jaar of 160.000 kilometer. Dat is “in het gemiddelde”.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.