7 cijfers over de Volkswagen ID.3

Volkswagen wil met zijn ID.3 de wereld van de elektrische auto revolutionair veranderen door een compacte berline aan te bieden voor een redelijke prijs. Dit zijn 7 interessante cijfers over dit nieuwe model.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 09 oktober 2019
  • Elektrisch

1. Derde

7 cijfers over de Volkswagen ID.3

Eerst was er de Kever. Daarna de Golf. Volgens zijn bedenkers betekent de ID.3 de derde revolutie voor de “auto van het volk”.

2. 30.000 euro

7 cijfers over de Volkswagen ID.3

Om elektromobiliteit “voor zoveel mogelijk mensen” toegankelijk te maken heeft Volkswagen beslist om de instapversie van zijn ID.3 aan te bieden voor minder dan 30.000 euro. Op die variant is het wel nog even wachten, want eerst komt de First Edition op de markt voor 40.000 euro.

3. 0,267

7 cijfers over de Volkswagen ID.3

De luchtweerstandscoëfficiënt van de ID.3. De Duitse ingenieurs konden de berline dankzij de afwezigheid van een motor in de neus een zo goed mogelijke stroomlijn geven.

4. 3 batterijen

7 cijfers over de Volkswagen ID.3

Onder de vloer kan de ID.3 worden besteld met één van drie verschillende batterijen. De basisversie is al goed voor 45 kWh en belooft daarmee een rijbereik van 330 kilometer. De middelste batterij van 58 kWh brengt hem 450 kilometer ver terwijl de topversie van 77 kWh 550 kilometer aankondigt.

5. 2 schermen

7 cijfers over de Volkswagen ID.3

Het interieur van de ID.3 pakt uit met een heel zuiver getekend dashboard. De bestuurder krijgt alle informatie via twee schermen: het eerste is er voor alles wat met het rijden te maken heeft, het tweede is voor het infotainment.

6. 8 jaar

7 cijfers over de Volkswagen ID.3

De batterij van de nieuwe ID.3 wordt gedekt door een garantie van 8 jaar of 160.000 kilometer. Dat is “in het gemiddelde”.

7. 1.719 kilo

7 cijfers over de Volkswagen ID.3

Zoals elke EV is de ID.3 zwaar als gevolg van zijn batterij. Hoewel hij dus zo groot is als een Golf, weegt hij liefst 1.700 kilo.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km