Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Geen paniek, puristen, er zit wel degelijk een V8 onder de motorkap!
Arkonik werd in 2006 opgericht en heeft als missie eender welke Defender te restaureren, aan te passen en te moderniseren. Dit is één van hun meest recente creaties: de Beach Cruiser. De ‘strandcruiser’ is gebaseerd op een Defender 90 uit 1989 en werd uitgedacht door niemand minder dan Étienne Salomé. Het is aan hem dat we de beroemde Bugatti La Voiture Noire te danken hebben. Dat staat niet slecht op je CV…
De oud-designer van bij Bugatti heeft de Defender niet helemaal opnieuw uitgevonden. Hij heeft hem enkel licht gemoderniseerd. Nu ja, alle koetswerkpanelen werden herwerkt! Zijn aanpak kan bestempeld worden als ‘hoe eenvoudiger, hoe beter’. Hij heeft zelfs de deurgrepen verwijderd en de benzineklep. Eenvoudiger dan dat is bijna niet mogelijk…
En nu we het toch over benzine hebben, weet dat er een 3,9 liter grote V8 onder de motorkap zit. Geen batterij of elektromotor dus! Deze V8 is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Info over de prestaties is er niet. Maar moet je echt zijn 0-100 tijd kennen om te genieten van de zachte melodie van de V8 wanneer je over het strand rijdt?
Slechts 5 exemplaren worden gebouwd voor een geschatte prijs vanaf $240.000. Veel geld voor een beach cruiser… Zin in een Defender met een andere stijl? Weet dan dat Arkonik met plezier zowat elke Defender op de planeet wil aanpassen… zolang je maar betaalt!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...