Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Heeft zijn fraai gewelfde koetswerk je betoverd? Is deze wagen een obsessie voor je geworden en spookt de Shelby Cobra Daytona door al je dromen? Wie een van de zes originele exemplaren wil bemachtigen, zal toch eerst Euromillions moeten winnen, want met een prijskaartje van enkele miljoenen euro’s is deze wagen weggelegd voor de happy few. Maar kijk, er is misschien toch een oplossing…
Gebouwd tussen 1964 en 1965 had de Shelby Cobra Daytona maar een doel: de onoverwinnelijke Ferrari 250 GTO verslaan op zijn eigen terrein. En zo geschiedde… De zes modellen die gemaakt zijn, zijn erg gegeerd op de markt en het is moeilijk om er een precies prijskaartje aan vast te hangen. Vermoedelijk schommelt dat rond de 10 miljoen euro. Wie zich geen leven kan inbeelden zonder een Shelby Cobra Daytona, moet het dan maar stellen met een van de talrijke replica’s, maar er is meer…
Shelby heeft aangekondigd dat het 50 officiële exemplaren van de Cobra Daytona zal produceren en die hebben elk een prijskaartje van 179.995 dollar (165.000 euro) voor het model met glasvezel koetswerk of 350.000 dollar (320.000 euro) voor een model met aluminium plaatwerk.
De productieaantallen lijken je te laag en de prijs te hoog? Weet dan dat Jaguar onlangs besliste om zes (!) exemplaren te bouwen van de E Type Lightweight. De kostprijs daarvan stijgt ver boven 1 miljoen euro. Deze exemplaren zijn dan ook absoluut trouw aan het originele model.
Shelby daarentegen laat de klant de keuze wat koetswerkmateriaal betreft (glasvezel of aluminium) en daarnaast kun je ook de motor kiezen. Zolang het een achtcilinder is, is Shelby tevreden. We vermoeden dat de meesten voor een “289” V8 zullen gaan die de originele cilinderinhoud van 4,7 liter evenaart.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.