Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
In Genève stelt Abarth een nieuwe versie van zijn 124 voor. De GT krijgt een ultralichte hardtop uit koolstofvezel.
Naast de 124 Spider komt er dus ook een 124 GT. Die mikt meer op grand tourisme en krijgt een dak. Dat bestaat uit koolstofvezel en is dus bijzonder licht. Abarth zegt dat het amper 16 kilogram weegt. Goed nieuws voor de prestaties van de GT-versie, en ook voor je rug.
Want in tegenstelling tot zijn Japanse neef, de MX-5, die als technische basis dient voor de Italiaanse raodster en die in zijn RF-versie een wegklapbaar dak heeft, kan je de hardtop van de Abarth 124 Spider gewoon manueel wegnemen. En tijdens het mooie weer gewoon thuis laten staan.
De hardtop combineert dus de voordelen van een pure roadster in de zomer en die van een coupé in de winter. Het dak beschikt over een grote achterruit om het zicht naar achteren niet teveel te belemmeren. Er is ook een ontdooifunctie waardoor de achterruit bij koude in minder dan drie minuten ontdooid is. Abarth zegt ook dat de thermische en akoestische isolatie verbeterd is.
Het koolstofvezel dak zorgt ook voor meer torsiestijfheid dan in de 124 Spider met stoffen kap. De GT krijgt ook nieuwe, ultralichte 17-duimsvelgen van OZ, die drie keer minder wegen dan de velgen van de 124 Spider en het onafgeveerd gewicht aanzienlijk verminderen.
Op motorvlak verandert er niets: de Abarth 124 GT behoudt de 1.4 turbo van Fiat-origine. Die produceert dus nog steeds 170 pk en 250 Nm, laat de GT in 6,8 seconden naar 100 km/u sprinten en laat hem doorgaan tot 232 km/u. De motor is beschikbaar met een manuele zesversnellingsbak of een zestrapsautomaat.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...