Abarth 500e, de elektrische auto die zich wil laten horen!

De eerste elektrische wagen met de Italiaanse schorpioen op de neus zal in elk geval niet onopgemerkt voorbijrijden…

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 22 november 2022
  • Lancering
  • 1.768 weergaven

Terwijl onze spionnen hem nog goed gecamoufleerd betrapt hadden, is de eerste elektrische Abarth nu helemaal onthuld! Het merk met de schorpioen in zijn logo zegt dat het performanter is dan ooit dankzij een betere gewichtsverdeling (57/43), een 60 mm breder spoor en een wielbasis die 24 mm langer is dan die van zijn broertjes met verbrandingsmotor.


Minder krachtig... 

Hij had in elk geval iets nodig om het beter te doen dan zijn evenknie met benzinemotor. Zijn elektromotor is met 113 kW (154 pk) en 235 Nm koppel immers minder krachtig dan de huidige Abarth blokken die 165 en zelfs 180 pk bieden. Het merk beweert echter dat de 500e vanuit stilstand de 100 km/u haalt in slechts 7 seconden. Dat is een paar tienden sneller dan de 595, maar niet zo snel als de 695...

Meer dan 300 km rijbereik? 

Abarth heeft het WLTP-rijbereik van zijn eerste elektrische auto nog niet meegedeeld, maar geeft wel mee dat hij voorzien is van dezelfde 42 kWh batterij als de Fiat 500e. En die kan tot 320 km rijbereik claimen. De oplaadsnelheid is beperkt tot maximaal 85 kW, wat betekent dat hij in 35 minuten kan laden tot 80%.

Het legendarische geluid van het Abarth-blok!

Het hoogtepunt is echter het lawaai! Wat zou een Abarth immers zijn zonder het gebrul van zijn motor? Het merk met de schorpioen heeft daarom bijzonder hard gewerkt aan de klanken van deze 500e, met een reeks specifieke waarschuwingen, maar vooral een ‘Sound Generator’ functie! Die reproduceert getrouw het legendarische geluid van de Abarth-motor. We kunnen niet wachten om dat te zien - of eerder te horen - wanneer hij op de markt komt!


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Abarth? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Abarth-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
De Audi RS 6 en RS 7 krijgen een Performance-versie!

De Audi RS 6 en RS 7 krijgen een Performance-versie!

Ook bij Audi betekent ‘Performance’ meer vermogen, en dat zorgt bij de RS 6 en RS 7 voor nog eens 30 pk en 50 Nm koppel extra!

Wordt de Polestar 7 in Europa gebouwd?

Wordt de Polestar 7 in Europa gebouwd?

Binnen 5 jaar wil de Chinees-Zweedse autobouwer sommige van zijn modellen op het Oude Continent bouwen.

Scoop: de facelift van de Opel Corsa rijdt al rond!

Scoop: de facelift van de Opel Corsa rijdt al rond!

Onze spionnen zijn erin geslaagd enkele foto’s te maken van de nog gecamoufleerde Duitse stadswagen…

De wedergeboorte van Lancia is begonnen

De wedergeboorte van Lancia is begonnen

De toekomst van het Italiaanse merk geeft zich beetje bij beetje bloot.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km