MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Eind vorig jaar maakten we kennis met de updates die Alfa Romeo had gepland voor modeljaar 2020 van zijn Giulia en Stelvio. Die modernisering wordt vandaag ook uitgebreid naar de sportieve Quadrifoglio-varianten. Modeljaar 2020 is voortaan uitgerust met een nieuwe infotainmentsysteem met aanraakscherm (en specifieke ‘performance’-menu’s), nieuwe rijhulpsystemen (autonoom rijden op niveau 2) en een reeks cosmetische evoluties. Zo duiken nieuwe tinten op die uit de geschiedenis van Alfa Romeo zijn opgediept, waaronder dit Montreal-groen.
Het andere goed nieuws is dat deze update geen speelplezier opoffert op het CO2-altaar. Onder de motorkap van beide geweldenaars ligt nog steeds een machtige 2.9-V6 biturbo van 510 pk en 600 Nm. Beter nog: vanaf dit modeljaar kunnen klanten kiezen voor een nieuwe uitlaatlijn in titanium en koolstofvezel van Akrapovic, die “een nog verfijndere muziek speelt”.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...