Alfa Romeo wil even betrouwbaar zijn als… Lexus!

Dat zegt de baas van het merk, Jean-Philippe Imparato.

  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 02 juni 2022
  • Sector

Elk jaar stelt J.D. Power, dat gespecialiseerd is in het onderzoek en de analyse van consumentengegevens, een klassement op van de meest betrouwbare merken op de Amerikaanse markt. In 2021 werd het klassement gedomineerd door RAM, één van de merken van de Stellantis-groep, gevolgd door Dodge (ook Stellantis) en Lexus (het premium-merk van de Toyota-groep). In dezelfde ranking strandde Alfa Romeo op de 29ste plaats onder de 33 vermelde merken. 

Jean-Philippe Imparato, de baas van Alfa Romeo, wil daar verandering in te brengen, en vertelde tijdens de testrit met de nieuwe Tonale aan onze collega's van Automotive News dat het zijn doel is om op het vlak van kwaliteit te kunnen concurreren met Lexus! En de Fransman wil in die missie slagen, vooral omdat de Tonale kan rekenen op een beproefde mechanische basis, het CUSW-platform dat in 2010 door de Giuletta in gebruik werd genomen. In 12 jaar tijd is dit platform van al zijn kinderziektes verlost. 

Bovendien is de Tonale de allereerste auto ter wereld die voorzien is van een digitaal NFT-certificaat. Deze NFT, gebaseerd op blockchain-technologie en exclusief aan het model gekoppeld, certificeert de auto bij de aankoop en volgt hem dan gedurende zijn hele levensduur. Dit certificaat wordt aangevuld met alle informatie over de revisie en het onderhoud. Dat is een kleine revolutie in de autosector, want de technologie is gebaseerd op het concept van vertrouwelijke en onveranderlijke verslagen van de verschillende stadia in de levensloop van het voertuig. Dat heeft Alfa Romeo ertoe aangezet om 5 jaar garantie te geven op zijn nieuwe model!

Alleen de tijd zal leren of de ambitieuze Jean-Philippe Imparato erin zal slagen om een merk dat enkele van de mooiste bladzijden in de geschiedenis van de auto heeft geschreven, betrouwbaarder te maken!


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Stellantis.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km