BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Een bedrijfswagen met een benzine- of dieselmotor is vanaf 2026 verleden tijd. Dat is toch waar de federale onderhandelaars van de Vivaldi-coalitie naar streven, zo staat in de kranten De Tijd en L’Echo. Over vijf jaar zouden alle auto’s op naam van een bedrijf een puur elektrische aandrijving moeten hebben. Die streefdatum lijkt vandaag in elk geval nog ambitieus, maar tegen dan zou dat haalbaar moeten zijn gezien de stortvloed aan nieuwe elektrische modellen die de komende jaren op de markt zullen komen. Volgens een Duitse studie zal in 2025 een kwart van alle nieuwe auto’s in Europa een elektrische aandrijflijn hebben.
De Belgische autosector reageert behoedzaam op het nieuws. In een gemeenschappelijk persbericht zeggen Febiac, Renta en Traxio (de vertegenwoordigers van respectievelijk de autoconstructeurs, leasebedrijven en de garagesector) dat ze “dit streven naar een vergroening van het wagenpark ondersteunen, maar de overheid moet ook haar verantwoordelijkheid nemen in dit zeer ambitieuze proces”.De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.