MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Doorgaans worden elektrische auto’s geassocieerd met stilte, gewicht en prestaties, maar zelden met rijplezier. Natuurlijk kunnen ze je in je stoel drukken bij elke acceleratie, maar ze missen vaak dat kleine beetje extra om het woord ‘plezier’ te verdienen.
Het jonge Amerikaanse merk Alpha wil daar iets aan veranderen met zijn kleine Ace. Hij ziet er in elk geval tof uit. Ligt het aan zijn compacte formaat? Hij is namelijk maar 20 centimeter langer dan een Mazda MX-5 en exact even groot als een Alpine A110. Of komt het door zijn gespierde wielkasten, waardoor hij breedgeschouderd oogt met zijn breedte van 1.886 centimeter, bijna 10 centimeter meer dan de Fransman. Of zijn het de ‘ouderwetse’ velgen, die doen denken aan stalen wielen? We weten het niet precies, maar het werkt wel. Dankzij de vorm van zijn kofferklep is de koffer bovendien groot voor zijn formaat: 400 liter. Het interieur is heel sober en doet wat denken aan dat van de Tesla Model 3, met één heel groot centraal scherm om alle functies van de wagen te bedienen.
Het jonge Amerikaanse merk belooft een rijbereik van 400 kilometer. De Ace schept mooie verwachtingen. Helaas is de rest van de technische fiche voorlopig eerder summier. We weten enkel dat de achterwielen worden aangedreven en dat hij van 0 naar 100 km/u zou moeten optrekken in zo’n 6 seconden, terwijl het gewicht 1,6 ton bedraagt.
De kleine Ace verkeert voorlopig nog in de projectfase en productie is nog lang niet gegarandeerd…Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...