Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De concept car van het Franse merk gebruikt een verbrandingsmotor op waterstof in een hybride configuratie.
Het is geen geheim: Alpine gaat zich concentreren op elektrische auto’s, net als de volledige autosector trouwens. Maar toch lijkt het rijk van de verbrandingsmotor nog niet helemaal voorbij. Voor sommige toepassingen zijn verbrandingsmotoren aangewezen die gebruikmaken van waterstof als brandstof, in plaats van het gas via een brandstofcel om te zetten in elektriciteit voor elektromotoren.
De grote Japanse merken onderzoeken die piste, en Porsche en Yamaha werken zelfs aan V8-motoren op waterstof. Nu lijkt ook Alpine een toekomst te zien in die richting, tenminste toch voor de motorsport. De Alpenglow concept, die het Franse sportieve merk van de Renault-groep voorstelt op het Salon van Parijs, is immers uitgerust met een waterstof-verbrandingsmotor die bijgestaan wordt door een elektromotor. Als een hybride, maar dan met enkel waterdamp als uitlaatgas. Meer info over het vermogen en de prestaties ontbreken weliswaar.
En dan is er nog het design. Volgens Alpine-CEO Laurent Rossi “hint het krachtige en weelderige design naar hoe de auto’s van Alpine er binnenkort uitzien en naar de visie voor motorsport in de toekomst.” Dat we een extreme hypercar als deze van Alpine ooit op de weg zullen zien, is zo goed als uitgesloten, maar in het endurance-racen ongetwijfeld wel. En misschien banen enkele designelementen wel hun weg naar de productiemodellen van het merk.
Ben jij op zoek naar een Alpine? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Alpine-zoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.