Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Audi kondigt namelijk aan dat alle A8-modellen een elektrisch systeem van 48 volt gebruiken. Dat kennen we al uit de nieuwe SQ7 en de Bentley Bentayga. Het systeem gebruikt onder meer een riemaangedreven alternator/starter die de motor uitschakelt als de snelheid onder 20 km/u duikt.
Tot 160 km/u is er ook een modus die de verbrandingsmotor uitschakelt wanneer je het gaspedaal lost. Het relatief lichte (30 kilogram) en eenvoudige (lees: niet duur) systeem kan tot 0,7 l/100 km besparen. Het zou relatief snel naar de rest van het gamma kunnen worden uitgebreid.
Deze hybridevorm laat echter niet toe om te vertrekken of versnellen met behulp van een elektromotor. Audi werkt wel aan een plug-inhybride. Het is nog niet duidelijk of die als verbrandingsmotor een V6 diesel krijgt zoals de Q7 e-tron of een viercilinder turbobenzine zoals zijn concurrenten, de BMW 740e iPerformance op kop.
Bij de lancering zal de A8 aangedreven worden door V6-benzine- en dieselmotoren en een V8 op benzine. Die laatste werd ontwikkeld door Porsche en kennen we al uit de RS 6 en RS 7. In de A8 zal hij echter iets worden ingetoomd. We kunnen ons perfect voorstellen dat er nadien nog een viercilinder hybride volgt, een V8 diesel en een W12. De S8 wordt uiteraard niet over het hoofd gezien.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.