Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Audi-baas Markus Duesmann gelooft niet dat autobouwers zullen blijven streven naar een steeds groter rijbereik voor elektrische wagens. Vandaag is het bereik nog belangrijk, omdat het opladen onderweg nog steeds langer duurt dan het tanken van brandstof aan een pomp. Dat gegeven zal volgens Duesmann in de relatief nabije toekomst echter verdwijnen: batterijen zullen steeds sneller kunnen opladen en de laadtijden zullen vergelijkbaar worden met de duur van een tankbeurt. Accu’s zullen echter wel zwaar blijven, dus kom je in een vicieuze cirkel terecht: meer rijbereik betekent een hoger batterijgewicht en dus een hoger verbruik.
Op een bepaald moment zal die cirkel worden doorbroken en gaan constructeurs inzetten op kleinere accu’s die zich in een wip laten opladen, aldus Duesmann. Dan wegen EV’s ook minder en daalt het verbruik, waardoor het rijbereik ondanks de kleinere batterij niet zo veel afneemt. Ook het netwerk van oplaadpunten zal snel toenemen. Bovendien, zo meent Duesmann, gaan maar weinig mensen 500 kilometer aan één stuk rijden zonder een pauze in te lassen. Een bereik van 840 kilometer zoals de toekomstige Tesla Model S Plaid+ belooft, is dus zinloos, zo denkt de Audi-baas.
Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.