Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Audi A3 wordt binnenkort vernieuwd. Een korte stand van zaken over wat we al weten.
De nieuwe Audi A2 wordt begin 2020 gecommercialiseerd. Onze Britse collega’s van het magazine Autocar konden al wat technische informatie losweken. De nieuwe A3 zal op een gewijzigde versie van het MQB-platform staan, dat op dit moment al wordt gebruikt. De A3 moet lichter en stijver worden. Ook de geluiddemping krijgt specifieke aandacht, terwijl het dashboard nauw aanleunt bij dat van de Q3.
Volgens Autocar zullen de benzinemotoren milde hybrides worden, met een alternator/starter die gevoed wordt door een 48-voltnetwerk en die de verbrandingsmotor een boost geeft bij het vertrekken. Ook de diesels krijgen een alternator/starter, maar met een klassiek 12-voltnetwerk. Eind 2020 volgt er ook een nieuwe plug-inhybride e-tron, en eind 2020 en begin 2021 volgen de sportieve S3 en RS3. Die laatste verliest zijn geweldige vijfcilinder ten voordele van de 2.0 viercilinder uit de S3, die een milde hybride wordt. De nieuwe RS3 krijgt een nieuwe vierwielaandrijving met driftfunctie, zoals in de vorige Ford Focus RS.
Een driedeursversie komt er niet meer (die was bij het huidige model trouwens al een tijdje uit de catalogus verdwenen) en een cabrioletversie wellicht ook niet. De vijfdeurs verschijnt dus begin 2020, enkele maanden later gevolgd door de berline. In 2021 wordt er ook een soort vierdeurscoupé verwacht, terwijl er volgens Autocar ook een avontuurlijke Allroad-versie zit aan te komen. Die verwachten we halverwege 2021. Een hele familie dus.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...