Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Audi heeft bij de lancering van zijn e-tron Sportback de aandrijflijn van zijn elektrische SUV’s nog eens grondig onder de loep genomen en ontdekt dat er ruimte was voor verbetering. Door aanpassingen aan de hard- en software stijgt het WLTP-rijbereik met ongeveer 25 kilometer. Zo geraakt de e-tron 55 quattro voortaan 436 kilometer ver volgens de vrij realistische meetcyclus. De grootste verbetering komt van de manier waarop beide elektromotoren worden gecombineerd. De e-tron gebruikt asynchroonmotoren met inductief magnetisme. In tegenstelling tot een synchroonmotor met permanente magneet betekent dit dat het magnetisch veld van de motor volledig kan worden uitgeschakeld. Daardoor geeft de motor ook nauwelijks weerstand. Tot op heden behield e-tron steeds een deel van het magnetische veld in de voorste motor, ook wanneer enkel de achtermotor voor de aandrijving werd gebruikt. Maar dat verandert dus met deze update.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!