BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Audi heeft bij de lancering van zijn e-tron Sportback de aandrijflijn van zijn elektrische SUV’s nog eens grondig onder de loep genomen en ontdekt dat er ruimte was voor verbetering. Door aanpassingen aan de hard- en software stijgt het WLTP-rijbereik met ongeveer 25 kilometer. Zo geraakt de e-tron 55 quattro voortaan 436 kilometer ver volgens de vrij realistische meetcyclus. De grootste verbetering komt van de manier waarop beide elektromotoren worden gecombineerd. De e-tron gebruikt asynchroonmotoren met inductief magnetisme. In tegenstelling tot een synchroonmotor met permanente magneet betekent dit dat het magnetisch veld van de motor volledig kan worden uitgeschakeld. Daardoor geeft de motor ook nauwelijks weerstand. Tot op heden behield e-tron steeds een deel van het magnetische veld in de voorste motor, ook wanneer enkel de achtermotor voor de aandrijving werd gebruikt. Maar dat verandert dus met deze update.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...