Polestar
Van een grote SUV tot een kleine roadster, langs een vierdeurs-GT en een SUV-coupé: dit is alles wat we al weten over de toekomstige modellen van Polestar.
Audi heeft een bijzonder prototype van de nieuwe TT klaargestoomd. Dankzij een biturbovijfcilinder met een elektrische compressor levert die 600 pk.
De Audi TT clubsport turbo staat van 13 tot en met 16 mei aan de Wörthersee in Oostenrijk, een tuningfestival voor liefhebbers van de Volkswagen-groep. De auto valt op door zijn breedte (14 cm meer dan een gewone TT) én de grote achterspoiler die je met de hand kunt instellen op de ideale positie.
Maar vooral de techniek van de TT clubsport turbo is interessant. Onder de motorkap ligt een 2.5 TFSI vijfcilinder met 600 pk vermogen en 650 Nm koppel tussen 3.000 en 7.000 tr/min. De klassieke turbo van deze motor is ontworpen voor hoge druk en meer motorvermogen, terwijl de elektrisch aangedreven compressor de trage reactiesnelheid van de turbo compenseert.
Deze technologie leunt bij de TDI-diesels al dicht aan bij serieproductie en wordt nu dus ook voor het eerst toegepast op een TFSI-blok.
Van een grote SUV tot een kleine roadster, langs een vierdeurs-GT en een SUV-coupé: dit is alles wat we al weten over de toekomstige modellen van Polestar.
Het model is misschien een beetje in de vergetelheid geraakt, maar de eerste exemplaren van de Opel Frontera kunnen nu als oldtimer ingeschreven worden! Een model dat weleens gewild zou kunnen worden. We leggen uit waarom.
De elektrische EQ-familie van Mercedes telt tegenwoordig een breed scala aan modellen voor alle behoeften. Laten we de verschillende leden van deze familie eens overlopen.
Het model krijgt een nieuwe, meer efficiënte batterij en elektromotor.