Fiat
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
We willen het gerust toeschrijven aan een toevallige samenloop op de agenda. Audi kondigt aan tegen 2025 800.000 geëlektrificeerde voertuigen te willen verkopen. Net wanneer er in Duitsland nieuwe dieselverdenkingen opduiken.
Audi wil “de elektrificatie van de auto naar een nieuw niveau tillen”, zegt de CEO van het Duitse merk, Rupert Stadler, op de algemene vergadering van Audi. De aankondiging is welgekomen na nieuwe ophef rond de dieselmotor.
Om de dieselgate-bladzijde definitief om te slaan en ook het hoofd te kunnen bieden aan de toekomstige strenge uitstootnormen mikt Audi stevig op de elektrificatie van zijn gamma. Het merk wil in 2025 800.000 geëlektrificeerde voertuigen verkopen. Voor die cijfers houdt Audi alleen rekening met plug-inhybrides en 100% elektrische voertuigen, dus geen “mild hybrids” met klein 48 voltcircuit.
Tegen 2025 moet een derde van de Audi-verkoop dus hybride of elektrisch zijn. Het Duitse merk wil volgens zijn strategie “Audi.Vorsprung.2025” tegen dan minstens één geëlektrificeerde versie van elk van zijn modellen kunnen aanbieden. Het eerste 100% elektrische model van Audi, de e-tron, zal in Vorst worden gebouwd en eind dit jaar op de markt komen.
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!