BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
70 jaar lang bepaalde het salon van Frankfurt om de twee jaar in september afwisselend met dat van Parijs het ritme van de automobiele actualiteit. Jaargang 2019 was echter een catastrofe en werd zelfs gezien als een vernedering voor de organisatie van het salon (de VDA, de machtige lobby van de Duitse auto-industrie), wat diepe sporen naliet bij onze Oosterburen. Niet alleen stuurden heel wat belangrijke constructeurs hun kat, maar ook het grote publiek kwam veel minder talrijk naar het evenement afgezakt. Het was daarom onvermijdelijk dat de IAA (voor Internationale Automobilausstellung of Internationale autotentoonstelling) niet langer in Frankfurt zou doorgaan.
De organisatie nam logischerwijze radicale maatregelen om het imago van de beurs op te poetsen en begon met een verhuizing. Berlijn, Hamburg en München bleken snel de topfavorieten. Vandaag vernemen we dat de hoofdstad van de deelstaat Beieren is uitverkoren, niet alleen dankzij de uitgesproken steun van de plaatselijke overheden, maar ook door de bloeiende economie daar en de luchthaven vlakbij de site waar de beurs plaats zal vinden.
Het nieuwe salon van München zal het concept van het autosalon moeten heruitvinden aangezien de klassieke formules duidelijk geen bezoekers meer kunnen lokken. De auto blijft het centrale thema, maar nieuwe mobiliteitsvormen en de bijhorende diensten zullen nu ook meer aandacht krijgen.De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!