Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
HR-dienstverlener Acerta hield een enquête bij meer dan 40.000 werkgevers naar de bedrijfswagens in ons land. Daaruit blijkt dat bedrijfswagens vandaag 17 procent minder CO2 uitstoten dan zeven jaar geleden, maar wel 22 procent meer kosten.
Febiac gaf eerder al aan op basis van de nieuwe inschrijvingen dat in 2017 de gemiddelde CO2-uitstoot van particuliere voertuigen in ons land 119,2 g/km bedroeg, tegenover 112 g/km bij bedrijfswagens. Maar volgens Acerta bleken alle bedrijfswagens die in 2018 in roulatie waren – en dus niet alleen de nieuwe – en waarover Acerta gegevens had, gemiddeld 117,85 g/km uit te stoten. Dat cijfer ligt nog steeds lager dan de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe particuliere voertuigen.
De ‘vergroening’ van de bedrijfswagenvloot (vooral omdat bedrijfswagens sneller vernieuwd worden dan particuliere auto’s) heeft wel zijn prijs. Acerta berekende ook de gemiddelde catalogusprijs van een bedrijfswagen exclusief btw en voor de kortingen. In 2019 bedroeg die € 30.152,89, tegenover € 24.793,39 in 2012. Dat is een stijging van 21,62 procent. Volgens Acerta is dat nog maar een begin: de HR-dienstverlener verwacht dat de overgang richting meer elektrische en hybride voertuigen zal versnellen en dat die de gemiddelde prijs van een bedrijfswagen nog verder zal doen stijgen.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.