Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Bentley kondigt aan dat de loopbaan van zijn gigantische 6.0 biturbo twaalfcilinder-in-W binnenkort afloopt. Maar hij verdwijnt pas na een laatste zwanenzang, in de vorm van een ultieme versie met meer power dan ooit.
In de context van zijn Beyond100-elektrificatiestrategie gaat Bentley stapsgewijs de verbrandingsmotor helemaal uitfaseren. Tegen het begin van het volgende decennium zou elke Bentley volledig elektrisch rijden. Aan die strategie bezwijkt nu dus ook de iconische 6.0 W12 biturbo van de Volkswagen-groep. Hij verdwijnt definitief, na voor het eerst te zijn gebruikt onder de kap van de Bentley Continental GT in 2002.
Bentley bevestigt dat de productie van deze legendarische motor stopt vanaf april 2024. Rekening houdend met de fabricagetijden en de al lopende bestellingen, blijven er volgens de Engelse autobouwer “maar heel weinig kansen meer over om nog een W12 te bestellen”. Snel zijn is dus de boodschap voor de liefhebbers die zichzelf nog een laatste keer dit mechanische juweel cadeau willen doen...
Bentley is nu ook weer niet van plan om zijn historische motor na 100.000 geproduceerde stuks zomaar te laten verdwijnen. Het merk wil er nog een laatste versie van maken, die meteen ook de krachtigste ooit zal worden. 18 stuks van de toekomstige Bentley Batur (allemaal al verkocht...) zullen daarvan kunnen genieten. Bentley had oorspronkelijk een vermogen van 740 pk naar voren geschoven, maar intussen weten we dat de W12 in die ultieme versie zal pronken met 750 pk en 1.000 Nm.
Ben jij op zoek naar een Bentley? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Bentley-zoekertjes nu hier:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.