Bestune: dit nieuwe merk komt naar België!

We kunnen niet elke dag de komst aankondigen van een nieuw merk op de Belgische markt. Dit is Bestune, waarvan het eerste model dat bij ons verwacht wordt niet onverwacht… een SUV is. De T77, met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitsverhouding?

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 08 november 2021
  • Lancering

Eind 2020 maakten we kennis met One Automotive, een familiebedrijf van ex-concessiehouders dat besliste om te starten met de invoer van Chinese merken in België, waaronder DFSK en BAIC. 

Nu, een jaar later, kondigt One Automotive aan dat het een nieuw Chinees merk wil lanceren op onze markt: Bestune.



Het merk, dat in Europa niet echt bekend is, maakt deel uit van de Chinese FAW-groep (First Automobile Works), dat wereldwijd actief is in meer dan 100 landen. 

T77

One Automotive zal zijn eerste stappen op de Belgische markt zetten met de invoer van de T77 SUV vanaf deze herfst. Een 4,52 m lang model (zowat de afmetingen van een Hyundai Tucson) dat aangedreven wordt door een 1.5 turbobenzine die gekoppeld is aan een versnellingsbak met dubbele koppeling (7 versnellingen)

Elektrisch offensief in 2022

One Automotive laat ook nog weten dat een tweede model, een elektrisch in dit geval, snel het aanbod van Bestune in België zal vervoegen. Dit tweede model, dat tijdens het eerste trimester van 2022 wordt voorgesteld, belooft een rijbereik van 419 km. 

Na een bescheiden start met 6 concessiehouders eind 2020 telt het distributienetwerk van One Automotive nu 19 verdelers die actief zijn in België. De groep is echter nog op zoek naar verdelers in de provincies Henegouwen, Limburg, Namen en Oost-Vlaanderen, om zo het objectief te bereiken van 25 verdeelpunten voor het volledige land.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:


Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km