Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Rolls-Royce presenteerde de Silver Seraph in 1998, en noemde hem zoals steeds “de beste auto ter wereld”. Een subjectieve en vooral hautaine titel, die echter niet helemaal verkeerd was. Eind jaren 90 kwam Rolls-Royce onder de vleugels van BMW terecht. De Duitsers hadden een duidelijk doel voor ogen: de nieuwe Bentley Arnage, deels ontwikkeld door Volkswagen, in de schaduw zetten.
De Silver Seraph was kolossaal: 5,4 meter lang, 1,9 meter breed en vooral 2,3 ton zwaar. Onder de immense motorkap maakte de klassieke 6,75 liter grote V8 die het merk deelde met Bentley plaats voor een nieuwe atmosferische V12 van 5,4 liter. Zo nieuw was die motor echter niet: hij werd geleend bij de BMW 750Li. Voor de Rolls werd hij herwerkt voor een koppel van 490 Nm en een vermogen van 326 pk.
Het Britse slagschip ontgoochelde niet bij de chrono’s: 100 km/u in 7 seconden en een topsnelheid van 225 km/u. Maar de cijfers waren niet van belang: de Rolls bood vooral luxe, met een bijzonder zachte ophanging en een gewijde stilte. De materialen waren geweldig, ook al verstoorden enkele plastics van BMW hier en daar de sfeer.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?