Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Er zijn heel wat geruchten over de komst van bescheidener motoren.
Aan alle autobouwers wordt gevraagd om de dorst en de uitstoot van hun modellen te beperken, met als doel een geleidelijke overgang naar elektromobiliteit. Ferrari is geen uitzondering op die regel, ook al wordt de nieuwe SUV van het merk, de Purosangue, aangedreven door een dikke atmosferische V12.
Dit soort motoren wordt vandaag als buitensporig beschouwd en moet binnenkort vervangen worden door een bescheidener blok. Er doen geruchten de ronde dat dat een V8 zou kunnen zijn (de specialiteit van het huis) of zelfs een V6 hybride, zoals die in de 296 GTB. Ter herinnering: de Italiaanse SUV zal in zijn V12-versie in beperkte oplage worden gebouwd en wordt alleen aangeboden aan een selecte klantenkring. Alle auto's zijn ondertussen verkocht. We kunnen dus afleiden dat een meer democratische versie zal worden aangeboden aan de 'doorsnee' klant om onder andere te concurreren met de Lamborghini Urus, die een groot commercieel succes is. Maar die klanten zullen nog wat geduld moeten hebben...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!