Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival, de moderne kopie van een mythe!

De kleine autobouwer gaat met de hand 24 nieuwe auto’s assembleren die bijna perfecte kopieën zijn van het origineel.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 05 april 2022
  • Straf
  • 3.676 weergaven

Dit is de Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival, een moderne kopie van de gelijknamige auto die zijn klasse won tijdens de 24 uren van Le Mans in 1965. Onder de motorkap brult trouwens dezelfde 5,3 liter grote V8, die 400 pk levert voor een totaalgewicht van amper 1.250 kg. 24 gloednieuwe exemplaren worden met de hand gebouwd in Engeland.

Het gaat ver

De specialisten van het merk hebben geen half werk geleverd om deze schoonheid nieuw leven in te blazen. Ze zijn er zelfs in geslaagd om de originele koetswerkpanelen terug te vinden die nog geen zonlicht gezien hadden. Het doel was om exact het rood na te bootsen dat 60 jaar geleden gebruikt werd...

Geen 100% exacte kopie… 

Slechts enkele aanpassingen werden gedaan om tegemoet te komen aan de veiligheidsnormen van het historische FIA-kampioenschap. De experts bij Bizzarini maakten van de gelegenheid gebruik om enkele vrijheden te nemen. Zo gebruikten ze koolstofvezel om bepaalde koetswerkpanelen te recreëren. “Als dat toen mogelijk geweest zou zijn, denken we dat Giotto Bizzarrini koolstofvezel gebruikt zou hebben”, zegt de huidige directeur, Richard Quinlan. De rest van de updates betreffen een nieuwe brandstoftank, een rolkooi en remschijven.





Een kwestie van perspectief

De prijs van zo’n juweeltje? Ongeveer 2,5 miljoen euro, exclusief belastingen uiteraard. Gezien het model en het werk dat nodig is voor de realisatie ervan, is dat niet eens zo verwonderlijk. Maar hoeveel deze moderne recreaties ook kosten, we zitten nog veraf van de waarde van één van de originele exemplaren…

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

De facelift van de elektrische hatchback wordt in de lente van 2023 verwacht.

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Deze nieuwe look voor het Duitse broertje van de Citroën Ami is het resultaat in van een designwedstrijd. En Opel gaat hem bouwen...

Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Het doel: erin slagen om meer energie op te slaan in kleinere en lichtere batterijen.

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

De waardes die sommige BMW’s behaalden tijdens een recente veiling zijn duizelingwekkend!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km