Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Alpina was in het verleden al niet bang om ongewone beslissingen te nemen. Zo biedt de Duitse constructeur al meer dan tien jaar dieselversies van zijn sportieve BMW-varianten aan. En omdat het merk mee wil zijn met zijn tijd, staat het zeker niet afkerig tegenover hybridemodellen.
Maar die zijn nog niet voor meteen. Volgens Alpina-CEO Andreas Bovensiepen, de zoon van stichter Burkhard Bovensiepen, is het een goede zaak om vroeg mee te zijn met nieuwe technologische ontwikkelingen. Maar de klanten moeten er ook klaar voor zijn, en daarvoor is het volgens Bovensiepen nu nog niet het juiste moment.
Alpina-klanten leggen vaak lange afstanden af met hun auto, meestal buiten de stad. En dat is uiteraard niet het uitverkoren speelterrein voor hybrides, waardoor de klanten die vooral een zuinige Alpina willen, nog steeds beter af zijn met een diesel.
Bovendien zitten er nog geen interessante hybride aandrijflijnen bij de huidige BMW’s, die als basis dienen voor de Alpina-modellen. Alpina-klanten willen immers nog steeds minstens zes cilinders, en een eigen hybride aandrijflijn uitwerken met minstens zes cilinders zou het merk teveel geld kosten.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.