Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De nieuwe BMW 8-Reeks krijgt er binnenkort een heuse M-versie bij. Diens biturbo V8 zou “meer dan 600 pk” produceren en in 2019 in de showroom staan, zegt BMW. Dan volgen er nog twee verrassingen…
Van de 8-Reeks, die dit jaar zijn grote terugkeer maakte, hebben we de coupé en de cabriolet al leren kennen. Maar de puristen hebben natuurlijk het liefst een heuse M8. En die wordt op dit moment volop ontwikkeld.
De sportversie wordt op dit moment volop gefinetuned op circuit. Vanuit het circuit van Estoril in Portugal stuurt BMW deze eerste officiële foto’s door van een nog licht gecamoufleerde M8. Om het dynamische rijgedrag van de grote coupé aan te scherpen, werken de ingenieurs vooral aan gewichtsreductie, een lager zwaartepunt, een verbeterde gewichtsverdeling en breder spoor.
De BMW M850i heeft een 4.4 V8 die 530 pk en 750 Nm produceert. De V8 van de M8 krijgt een kleine vitaminekuur om er minstens 70 pk extra uit te kunnen puren. BMW spreekt zelf over “meer dan 600 pk”. De nieuwe MxDrive-vierwielaandrijving zet het vermogen aan de grond, en kan op vraag alleen de achterwielen aandrijven.
Cabriolet en Gran Coupé
De M8 Coupé wordt begin 2019 gelanceerd. De recente cabriolet krijgt ook een M-versie, net als de vierdeursversie die later volgt, de Gran Coupé.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.