BMW i7: de Beierse elektrische limousine geeft zich iets meer bloot

De Mercedes EQS is gewaarschuwd: ook BMW zet binnenkort zijn eerste stappen op de markt van de elektrische limousine met deze i7. Hij zit momenteel in de finale testfase, en zou volgend jaar op de markt komen.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 02 december 2021
  • Toekomst

Zoals we ondertussen gewoon zijn, publiceert BMW zelf foto's van zijn modellen tijdens hun ontwikkeling. Dit keer ontdekken we de i7 die getest wordt in het Zweedse Arjeplog. Dat betekent dat de grote elektrische limousine niet meer lang op zich zal laten wachten om zijn BMW-nieren te tonen in de achteruitkijkspiegel van de Mercedes EQS. Grappig trouwens om te lezen dat BMW ook nog meegeeft dat "in de loop van volgend jaar de premium autobouwer uit München de eerste volledig elektrische luxe-berline ter wereld zal voorstellen, de BMW i7."


BMW maakt ook van de gelegenheid gebruik om te benadrukken dat deze i7 ook de vijfde generatie van het eDrive-technologie van het merk krijgt, waarmee de recente BMW iX al uitgerust is. Ook deze limousine zou dus op de markt komen als xDrive40 (met 326 pk en een 76,6 kWh batterij) en xDrive50 (met 523 pk en een 111,5 kWh batterij).

De i7 zou daarmee over een gelijkaardig rijbereik beschikken als dat van de iX, rekening houdend met de gemiddelde verbruiksgegevens van de twee modellen die kort bij elkaar liggen. Dat verbruikt schommelt tussen de 19,5-22,5 kWh/100 km WLTP voor de limousine tegen 19,4-21,4 kWh/100 km voor de SUV. Ter herinnering: die laatste beschikt over een WLTP-gehomologeerd rijbereik van 397 tot 427 km WLTP als xDrive40 en van 590 tot 631 km WLTP als xDrive50.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische auto's zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Polestar 2 BST Edition 230: exclusief bisnummer

Polestar 2 BST Edition 230: exclusief bisnummer

Polestar brengt opnieuw een gelimiteerde BST Edition-sportversie uit van zijn elektrische berline Polestar 2, die onlangs een facelift kreeg.

Scoop: Renault Scénic E-Tech, de elektrische renaissance

Scoop: Renault Scénic E-Tech, de elektrische renaissance

De vroeger erg populaire compacte gezinswagen van Renault ondergaat binnenkort een elektrische transformatie.

Reportage: QUQUQ, een campervan in pakketvorm!

Reportage: QUQUQ, een campervan in pakketvorm!

In plaats van een ‘echte’ camper te moeten kopen, kan je ook tijdelijk de nodige accessoires in een op maat gemaakte module voor je auto aanschaffen. Zoals met de QUQUQ Busbox-4, speciaal gemaakt voor de meest lifestylegeoriënteerde EV van het moment: de VW ID. Buzz!

Dodge Challenger SRT Demon 170: de ultieme musclecar

Dodge Challenger SRT Demon 170: de ultieme musclecar

De nieuwe Demon levert maar liefst 1.025 pk en kan dankzij speciale slicks de 100 km/u in minder dan 2 seconden bereiken!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 23.999
2018
24.489 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 56.181
2021
1.500 km