MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Dat betekent dat deze M3 CS hetzelfde strenge CFRP-dieet kreeg voorgeschreven als de coupéversie: motorkap, dak, splitter onder de voorbumper, achterspoiler en diffusor zijn uitgevoerd in plastic dat met koolstofvezel werd versterkt.
Tel daarbij specifieke velgen (19 duim vooraan, 20 duim achteraan) en een lichte afslankingskuur voor de binnenkant (het alcantara en lederen interieur krijgt geen lussen als deurgrepen, wel een eenvoudigere klimaatregeling) en je komt uit op een gewichtsbesparing van 10 kilogram vergeleken met de gewone M3.
De M-ingenieurs vertrokken van de huidige zes-in-lijn biturbo uit de M3 en M4 en gaven hem dezelfde behandeling als de M4 CS. Resultaat: 460 pk (+ 10 pk) en 600 Nm (+ 50 Nm), goed voor een sprint naar 100 km/u in 3,9 seconden en een begrensde topsnelheid van 280 km/u. De M DKG-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling stuurt dat pk-geweld naar de achterwielen.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.