BMW haalt het doek van de M3 CS. De exclusieve hardcore berline krijgt dezelfde behandeling als de M4 CS, maar behoudt natuurlijk zijn achterste portieren.
Wim Bervoets
8/11/2017 11:34:45

Dat betekent dat deze M3 CS hetzelfde strenge CFRP-dieet kreeg voorgeschreven als de coupéversie: motorkap, dak, splitter onder de voorbumper, achterspoiler en diffusor zijn uitgevoerd in plastic dat met koolstofvezel werd versterkt.

10 kilo minder

Tel daarbij specifieke velgen (19 duim vooraan, 20 duim achteraan) en een lichte afslankingskuur voor de binnenkant (het alcantara en lederen interieur krijgt geen lussen als deurgrepen, wel een eenvoudigere klimaatregeling) en je komt uit op een gewichtsbesparing van 10 kilogram vergeleken met de gewone M3.

10 pk meer

De M-ingenieurs vertrokken van de huidige zes-in-lijn biturbo uit de M3 en M4 en gaven hem dezelfde behandeling als de M4 CS. Resultaat: 460 pk (+ 10 pk) en 600 Nm (+ 50 Nm), goed voor een sprint naar 100 km/u in 3,9 seconden en een begrensde topsnelheid van 280 km/u. De M DKG-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling stuurt dat pk-geweld naar de achterwielen.

Beperkte oplage

De BMW M3 CS kan je vanaf januari 2018 bestellen, en kost bij ons € 117.650. De productie begint vanaf maart, maar na 1.200 exemplaren gaat de productiestekker er onherroepelijk uit…

Je gebruikt een oude versie van Internet Explorer. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.
Je gebruikt een oude versie van Safari en/of iOS. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.