Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Dat betekent dat deze M3 CS hetzelfde strenge CFRP-dieet kreeg voorgeschreven als de coupéversie: motorkap, dak, splitter onder de voorbumper, achterspoiler en diffusor zijn uitgevoerd in plastic dat met koolstofvezel werd versterkt.
Tel daarbij specifieke velgen (19 duim vooraan, 20 duim achteraan) en een lichte afslankingskuur voor de binnenkant (het alcantara en lederen interieur krijgt geen lussen als deurgrepen, wel een eenvoudigere klimaatregeling) en je komt uit op een gewichtsbesparing van 10 kilogram vergeleken met de gewone M3.
De M-ingenieurs vertrokken van de huidige zes-in-lijn biturbo uit de M3 en M4 en gaven hem dezelfde behandeling als de M4 CS. Resultaat: 460 pk (+ 10 pk) en 600 Nm (+ 50 Nm), goed voor een sprint naar 100 km/u in 3,9 seconden en een begrensde topsnelheid van 280 km/u. De M DKG-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling stuurt dat pk-geweld naar de achterwielen.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.