Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
BMW lanceerde mildhybride technologie onder een spanning van 48 volt afgelopen herfst op zijn 5-Reeks. De oplossing begon gauw in allerlei andere modellen op te duiken, zoals in de nieuwe 3-Reeks. Vandaag is ze te vinden in 14 BMW-versies, maar dat is nog maar het begin: deze zomer wil de Duitse constructeur de techniek uitrollen naar nog 37 extra modelversies onder de motorkap van de X3, X4, X5, X6, X7, 6-Reeks en 7-Reeks. Tegen het eind van de zomer moeten 51 varianten microhybride zijn.
Concreet krijgen al die modellen een alternator-starter van 48 volt waarmee ze niet alleen in vrijloop kunnen uitrollen met uitgeschakelde verbrandingsmotor maar ook efficiënter energie kunnen recupereren tijdens het vertragen. Die energie wordt dan opgeslagen in een kleine extra batterij. Die voedt de boordfuncties en de alternator-starter, zodat een elektrische boost van 8 kW (11 pk) kan worden gegeven bij het optrekken. Uiteraard helpt de technologie BMW om de gehomologeerde CO2-uitstoot van al die modellen te verlagen.Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.