BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
De Euro 7-norm schrikt de Beiers niet af…
In een interview met Automotive News Europe vertelt BMW’s ontwikkelingsbaas Frank Weber dat zijn werkgever niet gehaast is om volledig elektrisch te gaan. Hij haalt daar een paar argumenten voor aan. Allereerst is hij er niet van overtuigd dat het stroomnetwerk klaar is en groen genoeg is om heel het wagenpark elektrisch te maken. Daarnaast zit de constructeur ook met een personeelsprobleem: BMW heeft een gigantisch aantal mensen in dienst die aan traditionele verbrandingsmotoren werken. Ze worden weliswaar opgeleid om ook EV’s te kunnen ontwikkelen en bouwen, maar dat gaat niet in een vingerknip.
Ondertussen staan de Euro 7-uitstootnormen voor de deur. Weber beschouwt die als “de laatste grote investering in benzine- en dieselmotoren”. Die zullen het nog zeker tot het einde van het decennium moeten uithouden. Dat is nog negen jaar, en voor Weber is dat te lang om al bezig te zijn met een exitstrategie voor conventionele motoren. Anderzijds lanceert BMW in 2025 een nieuw platform – Neue Klasse – voor een familie van elektrische modellen. Elk model, van de 2-Reeks tot de X7 (merk hoe van de 1-Reeks geen sprake is), zal op hetzelfde platform staan. De Beiers verzetten zich met andere woorden niet tegen de elektrische transitie, maar houden toch liever een slag om de arm…
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.