Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Vlak na zijn facelift komt de X1 er dus zoals beloofd in een plug-in hybride versie, die xDrive25e is gedoopt. Zoals zijn naam al aangeeft, heeft hij vierwielaandrijving, maar niet in de ‘traditionele’ betekenis van het woord. Er is namelijk geen mechanische verbinding tussen de voor- en de achteras. De verbrandingsmotor drijft de voorwielen aan, de elektromotor is rechtstreeks aan de achterwielen gekoppeld.
Meer in detail vinden we vooraan een 1.5-turbodriecilinder van 125 pk en 220 Nm. De elektromotor achterin is dan weer goed voor 95 pk en 165 Nm. Gecombineerd geeft dat 220 pk en liefst 385 Nm, wat hem behoorlijk sportieve prestaties oplevert: 0 naar 100 km/u in 7,2 seconden en een topsnelheid van 192 km/u.
De lithium-ionbatterij van deze X1 kan 9,7 kWh aan stroom opslaan. Dat moet volstaan voor een elektrisch rijbereik van 57 kilometer (50 kilometer volgens WLTP). In elektrische modus haalt hij tot 135 km/u. Herladen zou ongeveer 3,5 uur duren aan een wallbox (en 5 uur aan een huishoudstekker).
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?