Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Begin jaren 60 ging het Duitse merk Borgward failliet. Dankzij Chinees kapitaal kondigde het in 2015 een terugkeer aan. Vandaag is Borgward klaar voor de rentree in Europa.
Sinds 2015 worden de modellen van het merk alleen nog maar in China aangeboden. Nu wijkt het ook uit naar de Duitse markt. Voorlopig komt alleen de BX7 naar de Duitsers. De 4,71 meter lange SUV kost in zijn uitvoering TS Limited Edition € 44.200. Er is alleen een 2.0 viercilinder turbobenzine van 224 pk en 300 Nm. Die motor beantwoordt uiteraard aan de Europese normen (maar stoot toch 212 g/km aan CO2 uit), waardoor Borgward ook kan denken aan de rest van Europa.
Omdat het geen echt dealernetwerk heeft, mikt Borgward vooral op de onlineverkoop. Voor onderhoud en diensten na verkoop tekende het merk een contract met A.T.U, dat iets minder dan 600 serviceplaatsen heeft in Duitsland.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...