Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Een paar jaar geleden nam Land Rover de tuner Bowler over, een meester in het verbouwen van de producten van de Engelse autobouwer tot modellen die nog straffer zijn in het terrein. Onder toezicht van Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) stelt Bowler vandaag een Defender voor die is klaargestoomd voor de racesport. En niet voor om het even welke raceklasse…
Dit model gaat namelijk racen in een kampioenschap speciaal voor hem: de Bowler Defender Challenge. Die bestaat uit een reeks van 7 rally’s, waar de 12 deelnemers allemaal met dezelfde wagen rijden, namelijk de befaamde Defender. De races vinden enkel plaats op Britse bodem en het startschot voor de reeks is gepland voor maart 2022.
Om de wagen te creëren die je hier ziet is Bowler vertrokken van een Defender 90 uitgerust met de 300 pk sterke benzineviercilinder. Het blok is niet gewijzigd, maar de rest van de auto is volledig aangepast. Uiteraard zit er een FIA-rolkooi in, maar hij staat ook op een nieuwe, 25 millimeter hogere ophanging en specifieke velgen. Verder is ook het hele chassis ingrijpend versterkt.
Persoonlijk houden wij heel sterk van de nieuwe Defender. Als je daar dan mee in de modder mag gaan spelen, moet dat wel een garantie voor veel plezier zijn. Je moet dan wel heel diep in de buidel willen tasten. Hoewel de proef namelijk toegankelijk is voor zowel amateurs als gevestigde racers, ligt het inschrijvingsgeld voor de competitie toch op 116.500 euro. In dat bedrag zijn de auto, de deelname en een volledig assistentieteam tijdens de hele beproeving inbegrepen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.