Mazda
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Brabham Automotive presenteert zijn supercar voor circuit. Een atmosferische 5.4 V8 met 700 pk voor een 900 kilogram lichte auto uit koolstofvezel? Dat belooft vuurwerk.
Brabham Automotive werd onlangs opgericht door David Brabham, zoon van de legendarische Jack Brabham. Brabhams eerste model wordt de BT62. Die zal uitsluitend geschikt zijn voor circuit en privéterrein. Het merk plant slechts 70 exemplaren. Die zullen een miljoen pond per stuk kosten, zo’n 1,13 miljoen euro exclusief btw. Voor dat budget mogen de gelukkige eigenaars wel een “intensieve rijtraining” volgen.
Geen elektromotor of batterijen: onder de motorkap van deze “ouderwetse” supercar zit een 5,4 liter grote atmosferische V8. Die produceert 710 pk en 667 Nm. Dat vermogen gaat via een sequentiële raceversnellingsbak met zes verzetten naar de grond.
Dat vermogen is meer dan toereikend voor deze Brit. Door het intensieve gebruik van koolstofvezel weegt hij namelijk amper 972 kilogram. Deze rivaal voor de McLaren Senna GTR moet dus explosieve prestaties neerzetten. Nog een laatste weetje: de Brabham BT62 produceert 1.200 kilogram neerwaartse druk, tegenover 1.000 kilogram voor de McLaren.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?