Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Doet deze nieuwe Bugatti een belletje rinkelen? Die lijnen, dat gestrekte silhouet, die verticale uitlaten? Dat is normaal: de Super Sport is namelijk gebaseerd op de 300+, met zijn verbluffende topsnelheid van 490 km/u. Maar terwijl die laatste beperkt was tot 30 exemplaren, komt er geen beperking op het aantal ‘klassieke’ Super Sports.
De verschillen met een ‘gewone’ Chiron zijn groot. De voorbumper is in de hoeken op specifieke manier opengewerkt om de luchtstromen op de juiste manier over de flanken te geleiden. Boven de wielkasten zijn ventilatieroosters toegevoegd die verwijzen naar de EB110 en die turbulenties bij snelheden van meer dan 400 km/u moeten tegengaan. Om dezelfde reden is de achterkant van de auto met zo’n 25 centimeter verlengd.
Verder zijn voor dit model specifieke vijfspaaksvelgen ontwikkeld in aluminium, en als optie in magnesium. Daarrond liggen Michelin Pilot Sport Cup 2-banden die zijn geoptimaliseerd voor hoge snelheden. Het zijn de enige banden die meer dan 500 km/u aankunnen, en dat is best nodig op een Bugatti.
Om zo’n snelheden te halen heb je een uitzonderlijke motor nodig. De W16 quadriturbo van 8,0 liter is opgevoerd tot 1.600 pk en 1.600 Nm aan koppel. Bij Bugatti houden ze zich niet meer bezig met sprinttijden naar 100 km/u, neen, ze klokken meteen de tijd tot 200 km/u: slechts 5,8 seconden. 300 km/u schiet 6,3 seconden nadien voorbij.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...