Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De exemplaren van de nieuwe Atto 3 worden tussen nu en 2028 geleverd aan autoverhuurbedrijf Sixt.
Het gaat het Chinese BYD voor de wind. Eerder dit jaar stootte het Tesla van de troon als autobouwer die wereldwijd het grootste aantal elektrische auto’s verkoopt (al telde het daar ook plug-in hybrides bij), en kondigde het aan dat het zijn werkingsgebied uitbreidt naar Europa. We konden ondertussen ook al rijden met de eerste wagens die voor onze markt beschikbaar zullen zijn. Maar nu haalt het bedrijf ook nog eens een kolossale order binnen.
Het moet feest geweest zijn in de kantoren van BYD eerder deze week. Niet (alleen) omdat het contract met Inchcape eindelijk getekend is, het bedrijf dat na Toyota en Lexus ook het Chinese merk in ons land zal verdelen, maar ook omwille van de handtekening die Sixt zette. Het Duitse verhuurbedrijf, dat tot nu toe vooral bekend stond om zijn premium wagenpark, plaatste een bestelling van niet minder dan 100.000 stuks van de nieuwe Atto 3 van BYD, een 100% elektrische C-segment SUV. Die moeten de gemiddelde uitstoot van de Sixt-vloot fors doen dalen.
De leveringen van de eerste exemplaren staan gepland voor later dit jaar, en het contract loopt tot en met 2028. Ze zullen in eerste instantie ingezet worden in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Sixt breidt meteen ook zijn app uit met een dienst waarmee klanten toegang krijgen tot een groot aantal openbare laadpalen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?