Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Het is afgelopen, Aston Martin schrapt de kleine Cygnet uit de catalogus. Een miskend autootje waarmee nogal gespot werd en dat uit de toon viel in het gamma. Het Britse merk keert terug naar zijn prestigieuze GT’s en concentreert zich in de toekomst op sportwagens met AMG-techniek.
Wat is de Cygnet ook alweer? Eigenlijk niets meer of minder dan een opgeleukte Toyota iQ van ongeveer 50.000 euro. Ongeveer het drievoudige van de Japanner, maar met dezelfde techniek. Duur betaald dus voor zacht leder, een nieuw radiatorrooster en enkele gadgets. Maar er is natuurlijk ook het merklogo. Zo’n Aston Martin van 3,10 meter aangedreven door een 1.3-motor lijkt wel een Rolex in plastic.
Het idee was nochtans niet slecht. Aston Martin was zich ervan bewust dat het zijn globale CO2-uitstoot moest terugdringen en lanceerde deze stadswagen, in de hoop de klanten van het merk te bedienen die een leuke stadswagen zochten.
Wat echter ontbrak, is een ziel. Wat als deze kleine vlo een grote turbo, verfijnde wieltreinen en een passend uitlaatklank zou gekregen hebben? Dan zou niemand nog lachen. Dan zou de prijs niet alleen gerechtvaardigd worden door het logo. En dan had de Cygnet zich duidelijk kunnen onderscheiden van de iQ.
Wat echter nagenoeg vaststaat, is dat de Cygnet nu al beschouwd kan worden als een collector’s item. Hou de zoekertjes dus in de gaten, wacht op de onvermijdelijke prijsdaling en doe een goede zaak.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...