Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Langzaam maar zeker diversifieert Caterham zijn aanbod met nieuwe varianten van zijn ‘heilige’ Seven. Zoals bekend werkt het Britse merk samen met Renault aan de terugkeer van Alpine in 2016, maar voor het zover is, onthult het dit snelle concept dat volgend jaar in productie gaat.
Met een volledig team Formule 1-ingenieurs achter de hand, besloot Caterham om dit prototype te ontwikkelen. Het resultaat is een sportwagen die aerodynamischer is dan de Seven. Vandaar zijn naam trouwens. Kwatongen zullen beweren dat de stroomlijn verbeteren niet bepaald moeilijk is. Het onderstel werd overgenomen van de Seven CSR en wordt hier, voor het eerst op een Caterham, gecombineerd met een instelbare tractiecontrole.
Caterham trekt een streep onder de ouderwetse instrumenten die heel ergonomisch waren. Het schakelt over op een groot centraal scherm. Wat meer hightech, maar wel ten kost van de vintage charme. Gelukkig is Caterham nog altijd fan van de klassieke manuele versnellingsbak en wisselt het niet naar een automaat.
De tweeliter viercilinder werd overgenomen uit de Seven CSR en voldoet aan de Euro 6-uitstootnorm. Nochtans klimt hij nog altijd even gretig in de toeren (tot 8.500 tr/min) en levert hij een vermogen van 240 pk. Caterham belooft een spurt van 0 tot 100 km/u in minder dan vier seconden.
Met dit concept toont Caterham dat het wil diversifiëren, maar het is ook al een voorsmaakje van de richting die de toekomstige modellen van het merk zullen inslaan. De Aeroseven wordt geleverd vanaf de herfst van 2014.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...