Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Polestar moet zijn carrière in Europa nog beginnen, maar is al tegen de nodige tegenslag gebotst: nadat het eerder al werd geconfronteerd met vervelende betrouwbaarheidsproblemen, moet het nu stoppen met auto’s te verkopen in Frankrijk. De reden? Citroën vindt dat het merklogo van Polestar te veel lijkt op zijn eigen logo en op dat van DS.
Het nieuws is te lezen in het Franse magazine L’Automobile Magazine. Al in juli 2019 legde Citroën een klacht neer bij het Franse gerecht, dat op 4 juni 2020 verklaarde: “De onderneming POLESTAR PERFORMANCE heeft de reputatie geschaad van de Franse merken nummer 3422762 en nummer 3841054, waar de onderneming AUTOMOBILES CITROËN eigenaar van is”. Het gerechtelijk hof van Parijs heeft Polestar een boete van 150.000 euro opgelegd als schadevergoeding, naast een verbod om zijn merklogo in Frankrijk te gebruiken, te beginnen vanaf 3 maand na het vonnis en dat gedurende zes maand.
Wie naar de internationale website van Polestar surft en in het keuzemenu gaat kijken om te selecteren in welke markt je woont, vindt Frankrijk niet terug in de lijst. Wel kan je de volgende waarschuwing vinden: “De toegang tot de website van Polestar is niet mogelijk voor het Franse publiek als gevolg van territoriale beperkingen rond het gebruik van de Franse handelsmerken nummer 016898173 en nummer 01689532”, gevolgd door het telefoonnummer van een helpdesk.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.