Nissan
De Nissan Qashqai krijgt een facelift voor 2024. De compacte SUV geniet van nieuwe technologie en een sterk vernieuwd design, dat zijn inspiratie haalt bij de oude Japanse krijgers.
Met de C5 Aircross brengt Citroën een middelgrote SUV op de markt. Hij is 4,50 m lang, 1,84 m breed en 1,67 m hoog. De SUV is meteen als Citroën herkenbaar dankzij de dubbele rij koplampen vooraan en de karakteristieke “Airbump” op de flanken. Net als de Citroën C3 en C4 Cactus dus.
Binnenin mikt deze middelgrote Fransman op comfort op alle vlakken: heel wat opbergvakken, voorzetels met optionele massagefunctie, en een 8 duim groot touchscreen met Apple CarPlay en de mogelijkheid om je smartphone draadloos op te laden.
Rijhulpsystemen mogen uiteraard niet ontbreken, en die worden weergegeven op het 12,3 duim grote digitale instrumentenpaneel. Zo is er onder meer verkeersbordherkenning, een adaptieve snelheidsregelaar, rijstrookassistentie, een 360-gradencamera, enzovoort.
En dan zijn er nog de wereldpremières natuurlijk: de “Progressive Hydraulic Cushions”, waarbij er hydraulische druklagers in de schokdempers worden gebruikt. Citroën wil daarmee het rijcomfort op oneffenheden gevoelig verhogen, en naar eigen zeggen het effect van een “vliegend tapijt” creëren.
De Nissan Qashqai krijgt een facelift voor 2024. De compacte SUV geniet van nieuwe technologie en een sterk vernieuwd design, dat zijn inspiratie haalt bij de oude Japanse krijgers.
Na hem eerst te hebben gespot bij Mercedes, lijkt de volledig elektrische tegenhanger van de C-Klasse nu zijn wintertests te ondergaan.
De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.
Na eerst de versie met de Nettuno-V6 te hebben onthuld, is de Maserati GranCabrio er nu ook als volledig elektrische Folgore.