Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De combinatie van auto’s die lang stilstaan, die slechts korte afstanden rijden en koude nachten blijkt een negatief effect te hebben op batterijen. In een ‘normale’ periode raadt VAB om batterijproblemen te vermijden aan om een dertigtal kilometer aan constante snelheid te rijden. Maar in deze lockdownperiode kan die maatregel natuurlijk niet worden toegepast.
De mobiliteitsorganisatie komt daarom met een alternatieve oplossing, die echter even illegaal is: VAB suggereert om je motor een kwartier lang aan 1.500 o/m te laten draaien. Maar volgens artikel 8.6 van de wegcode mag een motor niet in vrijloop draaien tenzij wanneer dat technisch noodzakelijk is. Je loopt het risico op een boete van 130 euro met onmiddellijke inning.
De betekenis van “noodzakelijk” is natuurlijk een kwestie van interpretatie van de controlerende agent. Al gaan we ervan uit dat bestuurders in deze moeilijke periode op wel wat toegeeflijkheid zullen mogen rekenen. Je mag je batterij trouwens ook opladen als je auto op een privé-oprit of in een garage staat. Vergeet dan echter niet om de deur open te laten.De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.