Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Renault-groep onthult op dit moment zijn plannen voor de toekomst onder de naam “Renaulution”. Bij het merk met het ruitje zelf zien we iconische modellen uit het verleden terugkeren in elektrische vorm, maar het Roemeense dochtermerk Dacia zet in op een verbreding van het aanbod met de komst van 3 nieuwe modellen tegen 2025, vooral dan in het SUV-gamma. Zo weten we al dat dit jaar nog een kleine broer brengt voor de Sandero Stepway, de elektrische cross-over Spring.
Vandaag krijgen we een voorsmaakje van de grote broer die de Duster zal krijgen met deze conceptcar met de naam Bigster.
Met zijn 4,6 meter is hij 26 centimeter langer dan de Duster (4,34 meter), zodat hij aardig in de buurt komt van het formaat van de Koleos (4,67 meter) van Renault. Maar Dacia belooft dat deze SUV voor het C-segment verkrijgbaar zal zijn “voor de prijs van een model uit een segment lager”. Dat betekent dus een B-SUV zoals de Renault Captur. De verhouding prijs-binnenruimte belooft met andere woorden aantrekkelijk te worden.
Voorlopig blijft Dacia vaag over de technische kant. Het belooft alvast dat het toekomstige topmodel van het gamma “alternatieve en hybride motoren zal krijgen” dankzij het moderne CMF-B-platform van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Ben jij op zoek naar een Dacia ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Dacia zoekertjes nu hier:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...