BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dacia heeft door de Stepway-versie van zijn Sandero goed begrepen dat een cross-overlook populair is. Om de uitstraling van zijn elektrische stadswagen aantrekkelijk te maken, krijgt hij daarom een design dat wat van een SUV heeft, met vooral een ruime bodemvrijheid van 15 centimeter. De Renault Twingo Electric is meer “down to earth” (12 centimeter).
De Spring is vooral voor gebruik in de stad bedoeld en heeft een draaistraal van slechts 4,8 meter. Zijn neef bij Renault doet echter nog beter dankzij achterwielaandrijving en haalt een recorddraaistraal van slechts 4,3 meter.
De Spring neemt echter revanche met een vrij ruime koffer van 300 liter ondanks een kort koetswerk van 3,73 meter. De nog compactere Twingo Electric (3,61 meter) slikt maar 219 liter aan bagage.
In tegenstelling tot wat je door zijn meer budgetgerichte imago zou verwachten heeft de Dacia Spring een grotere batterij dan de Twingo Electric. Hij kan namelijk tot 26,8 kWh aan stroom opslaan, tegenover 22 kWh voor zijn Franse neef.
Daardoor kan de kleine Roemeen ook een groter rijbereik beloven: 225 in plaats van 190 kilometer in de Twingo.
De Spring behelpt zich echter wel met een meer bescheiden elektromotor. Die ontwikkelt slechts 33 kW (45 pk) en 125 Nm tegenover 60 kW (82 pk) en 160 Nm voor de Twingo-motor.
De Dacia Spring dwingt je ook tot langere laadstops. Zijn interne lader slikt wisselstroom van tot 6,6 kW, terwijl die van de Twingo Electric liefst 22 kW aankan.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...